viernes, 4 de julio de 2014

Activitat mòdul 5. Raül Garcia

L'art és a tot arreu, monuments, carrers, quadres, ...

La meva proposta és fer un recorregut (sortida) per els llocs més rellevants  de Barcelona: Catedral, Santa Mª del Mar, Colón, ...

Els alumnes poden utilitzar els seus mòbils o tauletes per fer fotografies i vídeos que podem comentar després a classe, però hi haurà a més una activitat relacionada amb les mates:

Els alumnes fixaran la seva situació a mesura que envoltem el monument i calcularan l'àrea que ocupa dins la nostra ciutat.

Quadrats, cercles,  el·lipses, triangles...

Aquesta activitat és pot integrar dins el crèdit de síntesi de 2n d´ESO on fem Barcelona romana i medieval.

Podem utilitzar diferents Apps, però potser em quedo amb "Medidor de Área" que treballa a traves del GPS del mòbil i només precisa de connexió a Internet.

Si hi hagués alumnes sense dispositius (cada vegada més impensable a secundària) poden fer la feina per parelles.

Enregistrarem, una vegada a l'aula, totes aquestes mesures dins un gran mapa de la ciutat o per impressions DIN4 de les mesures de cada alumne o grup.

Poder calcular els quilòmetres recorreguts (perímetre), comparar els resultats  amb altres monuments d'arreu del món, lligar l'activitat amb les coordenades cartesianes, el funcionament tecnològic dels GPS, inclús la triangulació que fan els satèl·lits per donar la nostre posició... Les possibilitats són infinites.

Raül.

 



 

No hay comentarios:

Publicar un comentario